Sprawozdania finansowe elektronicznie
W Krajowym Rejestrze Sądowym wprowadzono w tym roku zmiany, spółki będą musiały składać sprawozdania elektronicznie.
W okresie przejściowym (od 15 marca 2018 r. do 30 września 2018 r.) sprawozdania finansowe muszą być sporządzone tradycyjnie, później zeskanowane, podpisane podpisem elektronicznym lub ePUAP i przesłane elektronicznie. Później (po 30 września 2018 r.) sprawozdania finansowe nie będą już przygotowywane tradycyjnie, będą przygotowywane w
systemie teleinformatycznym.
Sprawozdanie finansowe składa członek zarządu, będzie musiał on utworzyć konto w systemie s24, zeskanować dokumenty i podpisać je za pomocą systemu ePUAP (a więc musi mieć lub utworzyć profil zaufany ePUAP, warto już się tym zająć gdyż proces ten wymaga uwierzytelnienia przez instytucję finansową - bank).
W serwisie https://ekrs.ms.gov.pl/ wchodzimy na zakładkę "Bezpłatne zgłaszanie dokumentów finansowych" i postępujemy zgodnie z instrukcją.